Saturday 24 March 2012

Mengharap Rahmat


Assalmualaikum

Masa saya sekolah menengah dulu, abang aku ade beli Kaset
Inteam....ye kaset tu...saya dah lupe cmne rupe kaset....hahaha....maklumlah
kmajuan tech bergerak pantas....mase die beli, aku kate ntah ape
la mamat ni beli kaset inteam, cm pompuan....slalu pompuan je
beli kaset inteam ni...pada pndgn saya la...tapi bile saya dgq ade
1 lagu ni yg dapat sentuh aku... lagu ni dah lame release..risau cmne agaknye bila kita
berhadapan dgn Allah nanti... hayati lirik .....



Damba Kasih (inteam)

Semakin jauh ku dariMu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandanganMu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapanMu

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu
Sudikah Kau menerima hambaMu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayangMu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurgaMu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksaMu… Oh Tuhan

Kasih sayangMu Tuhan 
Itu yang ku dambakan 
Dengan rahmatMu ampunilah diriku..


nikmat Allah x pernah putus even for a second....hidup, sihat dan 
anggota bdn...semua tu takkan dpt kita tebus even kta beramal 
beratus thun pun..diharap lirik lagu inteam dpt wat kita brpikir 
n muhasabah diri KITA....semoga Allah ampuni dosa kita dgn 
RahmatNya....wassalam

No comments:

Post a Comment